Classic Suzuki Norway
18. Mai 2012 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter: Europatreff classic suzuki i Sveits 29-31 juli. Heng deg på den harde kjerne, og få en uforglemmelig tur

Hovedside   Hjelp Søk Kalender Galleri Logg inn Registrer  
Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Pers prosjekter  (Lest 1243 ganger)
PerI
Newbie
*

Utlogget Utlogget

Vis profil
« på: 26. Mars 2010 »

Hei,
Er relativt nytt medlem i klubben og har en GS450 og en GSX400E i garasjen i tillegg til ymse annet av bil og MC. GS450 har fått den gleden av å bli påregistrert i år takket være veteranstatus, og dermed startet også en litt mer intens delejakt både hos Krangnes motor og ebay. Den har nok levt et utsvevende liv på sørvestlandet, antakelig som skolesykkel i sin tid med påmontert bøyle og påsveist stag til bakbremse for passasjer. Dette er delvis fjernet igjen, og brukt tank og plastikk i sort er handlet inn fra ebay. Både tank, sal og plastikk var svært rufsete når jeg byttet denne til meg for ca. 7 år siden. Bilder kommer når tanksett m.m er mottat og påmontert.

Ellers har den fått et nesten flatt styre, så jeg er spent på hvordan den blir å kjøre. Ikke at jeg er så bekymret for komfort, for jeg kjører sjelden langtur på MC, det har både med familiesituasjonen å gjøre, samt at jeg også har mange andre artige kjøretøy å velge blant. Alt fra 2cv til en relativ sprek Fiat Coupe turbo, og en Vespa moped. Så dette blir nok en i - og rundt Oslo-sykkel, samt en og annen Liertur hvis det klaffer med fritid og klubbkveld.

Hilsen
Per
« Siste redigering: 14. April 2011 av PerI » Loggført

1980 GS 450ET påregistrert i 2010 etter lengre tids stillstand. Motoroverhaling i løpet av vinter 2010/2011
1984 GSX400E (kona sin, for tiden uregistrert frem til veteranstatus)
Div kjøretøy på 2 og 4 hjul, for det meste fransk/italiensk
PerI
Newbie
*

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #1 på: 14. April 2011 »

Da begynner endelig sykkelen å bli kjørbar! I vinter har jeg åpnet toppdeksel og kontantert at eksoskammen stod en tann feil, ikke rart den gikk som en moped i fjordsesongen. Har kjøpt diverse deler hos både forum/klubb-medlemmer og ebay, og motoren er nå mer eller mindre oljetett også. Gaffelbeina har nye pakninger og alt er tilsynelatende fryd og gammen.

Må nok bytte stifter/kondensator, for den går noe dårlig på tomgang. På turtall snurrer den fint.

Og endelig et bilde av den, tatt med litt klein mobil inne i mekkelokalet jeg disponerer. Sidedekslene er i matchende farge, og blir montert nokså snart.

Loggført

1980 GS 450ET påregistrert i 2010 etter lengre tids stillstand. Motoroverhaling i løpet av vinter 2010/2011
1984 GSX400E (kona sin, for tiden uregistrert frem til veteranstatus)
Div kjøretøy på 2 og 4 hjul, for det meste fransk/italiensk
Suzukiboss
Jr. Member
**

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #2 på: 14. April 2011 »

Veldig bra, Per. Kåre Malmberg i Sandefjord er en ekspert på disse GS/GSX modellene. Ta deg en tur en søndag, etter at du har kontaktet ham på tlf. Han vet alt som er å vite om dine modeller.
Loggført
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Classic Suzuki Norway, Øvre Kjellerstuvei 25, 2007 Kjeller

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.10 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.042 sekunder med 18 spørringer.