|
bikejanerik
|
 |
« Svar #2 på: 3. April 2010 » |
|
Erling Sande har nok et arkiv på hvilke modeller og hvor mange som ble tatt inn til Norge, men som Ketil sier så er det lite velvilje, da de fleste som jobber der nå, er for ungdommer å regne:) Men vi har en kar, som jeg kan prøve å kontakte. Tore Finnbråten startet på Erling Sande på midten av 60-tallet, og han var borte noen år på 70-80 tallet, og kom så tilbake igjen som teknisk ansvarlig i firmaet. Jeg skal høre med han om hva som finnes av arkiv osv.
Ellers så har vi ikke noe oppdatert liste i klubben. Dette skal vi prøve å få til, og få lagt ut. Vi har startet såvidt med dette, men det er en stor jobb, med nesten 400 medlemmer, og mange bruker ikke mail og nett.
Av GS serien under 400 ccm, ble det nok solgt ingen, vil jeg tro. Erling Sande hadde ikke så små GS sykler i sin import. Men det kan jo ha vært privatimport av nye. Jeg vet iallefall at jeg har eiet en av de første GS750,ne som kom til landet. I 1976 kom det 38 stk GS750 hit, som først og fremst skulle til forhandlerene i Norge for promotion (ikke prototyper). Den jeg eide, ble lurt ut av rekken på kaia med smarte trekk, som sikkert er tilgitt i dag:)......Men den hadde ikke det tidligste reg nummeret, da den først ble registrert våren 1977 av første eier. Jeg solgte den, og angrer. Som jeg gjør med alt jeg selger...Men den er i gode hender i drammen.
|