Classic Suzuki Norway
18. Mai 2012 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter: CLASSICMEET 2012  1 - 3 JUNI på Vindfjelltunet.

Hovedside   Hjelp Søk Kalender Galleri Logg inn Registrer  
Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva slags modeller finnes i klubben?  (Lest 838 ganger)
PerI
Newbie
*

Utlogget Utlogget

Vis profil
« på: 27. Mars 2010 »

Som ferskt medlem i klubben så lurer jeg jo på hva slags sykkelmodeller folk har her i klubben. Har forstått det slik at klubben ble startet av  entusiastiske eiere av 60-tallsmodeller, så har eiere av 70- og 80-tallsmodellene kommet til etter hvert som de har blitt klassikere de også. Hva er f.eks den eldste modellen i klubben? Finnes det noe sykkel/eier-matrikkel på nett eller i bladet? Har bare fått et blad, så jeg vet jo ikke hva som er skrevet tidligere.

Og når det gjelder GS-modeller, er det noen som vet hvor mange GS fra 250-550ccm som går på norske veier? Det er vel først med 600ccm det begynner å bli mange av de?

Sida til Jarmo Haapamäki er jo ypperlig for å (prøve å) få oversikt over alle Sukukimodellene, men den sier jo ikke noe om hva som er og har vært i Norge.

Hilsen
Per
Loggført

1980 GS 450ET påregistrert i 2010 etter lengre tids stillstand. Motoroverhaling i løpet av vinter 2010/2011
1984 GSX400E (kona sin, for tiden uregistrert frem til veteranstatus)
Div kjøretøy på 2 og 4 hjul, for det meste fransk/italiensk
Ketil J
Styret
Jr. Member
**

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #1 på: 2. April 2010 »

Hei ,Vet ikke om det går og finne hvor mange av de forskjellige modellene som ble solgt her
Da Erling Sande ble solgt og inntressen der er vel ikke så mye om gamle sykkelene så det finnes ikke noe arkiv der etter som jeg har hørt når jeg har spurt om de vet noe,
Det var vel minimalt med GS modeller under 400 som ble solgt her men 400ccm ble det solgt
 mange av i Norge og noen få GS500 og GS550 men det har blitt importert noen GS550 hit
vet jeg ihverfall! og GS750-og 1000 ble den og solgt mange av og noen GS850 å men når GSX kom
på markedet eksploderte det og dem var overalt og det er nok endel igjen men mange av dem har havnet på det evige jaktmarker å .
Loggført
bikejanerik
Styremedlem
Administrator
Full Member

Utlogget Utlogget

Vis profil WWW
« Svar #2 på: 3. April 2010 »

Erling Sande har nok et arkiv på hvilke modeller og hvor mange som ble tatt inn til Norge, men som Ketil sier så er det lite velvilje, da de fleste som jobber der nå, er for ungdommer å regne:)
Men vi har en kar, som jeg kan prøve å kontakte. Tore Finnbråten startet på Erling Sande på midten av 60-tallet, og han var borte noen år på 70-80 tallet, og kom så tilbake igjen som teknisk ansvarlig i firmaet. Jeg skal høre med han om hva som finnes av arkiv osv.

Ellers så har vi ikke noe oppdatert liste i klubben. Dette skal vi prøve å få til, og få lagt ut. Vi har startet såvidt med dette, men det er en stor jobb, med nesten 400 medlemmer, og mange bruker ikke mail og nett.

Av GS serien under 400 ccm, ble det nok solgt ingen, vil jeg tro. Erling Sande hadde ikke så små GS sykler i sin import. Men det kan jo ha vært privatimport av nye.
Jeg vet iallefall at jeg har eiet en av de første GS750,ne som kom til landet. I 1976 kom det 38 stk GS750 hit, som først og fremst skulle til forhandlerene i Norge for promotion (ikke prototyper). Den jeg eide, ble lurt ut av rekken på kaia med smarte trekk, som sikkert er tilgitt i dag:)......Men den hadde ikke det tidligste reg nummeret, da den først ble registrert våren 1977 av første eier. Jeg solgte den, og angrer. Som jeg gjør med alt jeg selger...Men den er i gode hender i drammen.
Loggført

GT750J og BSA A10
Suzukiboss
Jr. Member
**

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #3 på: 7. April 2010 »

Hva med å kontakte en av klubbens æresmedlemmer, Thorbjørn Strøm ?Han satt på arkivet.
Loggført
Ketil J
Styret
Jr. Member
**

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #4 på: 15. April 2010 »

Kan høre med Thorbjørn, Terje sønn hans er en kompis av meg og han bor i Drammen og han har og jobbet mange år hos E.Sande
sammen med sin far så jeg skal sjekk det opp!
Loggført
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Classic Suzuki Norway, Øvre Kjellerstuvei 25, 2007 Kjeller

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.10 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.06 sekunder med 20 spørringer.