Classic Suzuki Norway
8. Februar 2012 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:   V e l k o m m e n   tilbake !!! 

Hovedside   Hjelp Søk Kalender Galleri Logg inn Registrer  
Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Laderegulator  (Lest 559 ganger)
PerI
Newbie
*

Utlogget Utlogget

Vis profil
« på: 6. Mai 2010 »

Hei,

Min GS450 startet lett etter flere års stillstand, og motoren høres frisk ut Glad Men den lader ikke, og jeg har ohmet stator og regulator, og funnet ut at regulatoren har tatt kvelden.

Vet noen om man kan bruke hvilkensomhelst regulator for Suzuki med 5 tilkoblingspunkter? +12V, 3 stk til stator og en til jord?

Hvis noen i Oslo-området har en ekstra, så er jeg interessert, har lagt inn bud på ebay på noe som kan passe, men det tar jo gjerne litt tid å få..

Hilsen
Per

« Siste redigering: 6. Mai 2010 av pigland » Loggført

1980 GS 450ET påregistrert i 2010 etter lengre tids stillstand. Motoroverhaling i løpet av vinter 2010/2011
1984 GSX400E (kona sin, for tiden uregistrert frem til veteranstatus)
Div kjøretøy på 2 og 4 hjul, for det meste fransk/italiensk
bikejanerik
Styremedlem
Administrator
Full Member

Utlogget Utlogget

Vis profil WWW
« Svar #1 på: 6. Mai 2010 »

Ring mc-artikler i oslo. De har uorginale regulatorer som passer. De originale er fryktelig dyre hos importøren. Brukte regulatorer kan være risikabelt å kjøpe, da regulatorene til GS serien har en tendens til å ta kvelden etter en viss tid. Hva dette kommer av, er det mange meninger om, men på min gamle GS750, så fant første eier ut at å få kjølt ned statoren litt mer, fungerte. Dette gjøres ved å putte ca 2 dl mere olje på motoren enn det som sto oppført, da statoren går i oljebad. Da motoren din har lavtrykks oljepumpe, så har dette ingenting å si. Ingen lekkasjer osv.

Dette fungerte iallefall på min GS, som hadde ruslet 145.000 kilometer med denne løsningen. Dette reddet iallefall statoren. Om det er løsningen på regulator problemet, er vanskelig å si. Men min regulator var den originale etter denne kilometeren. Pass også på at regulatoren har skikkelig jording
Loggført

GT750J og BSA A10
PerI
Newbie
*

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #2 på: 6. Mai 2010 »

Takk for tips, snakket med MC-artikler, de hadde noe til Yamaha, men de var usikre på om dette ville passe Suzuki. Men de henviste til Elpack i Bjørkelangen, Notodden MC-deler og Spinning wheel i Mysen som har nye uoriginale typer. Så da løser det seg nok greit Glad

Hilsen
Per

Loggført

1980 GS 450ET påregistrert i 2010 etter lengre tids stillstand. Motoroverhaling i løpet av vinter 2010/2011
1984 GSX400E (kona sin, for tiden uregistrert frem til veteranstatus)
Div kjøretøy på 2 og 4 hjul, for det meste fransk/italiensk
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Classic Suzuki Norway, Øvre Kjellerstuvei 25, 2007 Kjeller

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.10 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.076 sekunder med 20 spørringer.