Classic Suzuki Norway
18. Mai 2012 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter: Europatreff classic suzuki i Sveits 29-31 juli. Heng deg på den harde kjerne, og få en uforglemmelig tur

Hovedside   Hjelp Søk Kalender Galleri Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Min GS 1000  (Lest 2019 ganger)
Per Kristian GS 1000
Newbie
*

Utlogget Utlogget

Vis profil
« på: 28. Oktober 2010 »

Etter å ha vært på leting en stund, og flere brutte avtaler og bomturer Sint ble det til slutt handel på meg. Gliser Sykkelen ble handlet i Larvik i høst  og frakta til Asker i varevogn. Den gikk bare på et par sylindre, og bremsene var ikke akkurat til å ta stoopies med. Etter litt justring etc gikk den sånn nogen lunde, men det blir el. tenning i løpet av vinteren. Den har tidligere hatt windjammer kåpe, og lykt, blinklys etc var ikke akkurat originalt. Ikke tanken heller for den saks skyld. Er i gang med delehandling og oppshining, men sliter med å finne en tank som duger. Ellers blir det mest fokus på å få den i god teknisk stand. Planlegger ikke trofevinner eller trailer queen, men en grei bruksveteran til koseturer.
Bildene er fra da den ble henta, kommer tilbake med flere når jeg har fått gjort litt mer.

* IMG_2253.JPG (712.88 KB, 2048x1536 - vist 126 ganger.)

* IMG_2254.JPG (608.56 KB, 2048x1536 - vist 98 ganger.)

* IMG_2261.JPG (511.58 KB, 2048x1536 - vist 90 ganger.)
Loggført
bikejanerik
Styremedlem
Administrator
Full Member

Utlogget Utlogget

Vis profil WWW
« Svar #1 på: 30. Oktober 2010 »

Heisann

Du har fått tak i et supert utgangspunkt, iallefall. Tanken din er fra en 1980-82 GSX, USA utgave. Dvs at den er lavere. I europa fikk du denne tanken som option.
Av bildene å dømme, så er alt det du trenger for å få den 100% original, å få tak i, nytt som brukt. Bensintank tipper jeg www.mc-shopen.se i Karlstad har. Han har nok det andre du trenger også, som blinklys. Ellers så er eBay.com stedet.

Det er også mulig å få tak i nytt eksosanlegg, hvis det er behov. Disse originalanleggene rustet opp innenfra og ut, og de kan ofte se bra ut utvendig, men helt elendig innvendig. Det høres på lyden, og kjører man med et rottent anlegg, så vil det også påvirke motorgange og effekt.
På eksos ville jeg prøvd suzukisimon i England. Link finner du på forumet under deleforhandlere i inn og utland. Han er billig og veldig grei å handle med.

Kåre Malmberg er en gammel rev på GS, og han drev suzuki foretning på 70-80 tallet. Han sitter på kunnskap, og en god del deler. Tar jeg ikke feil, så har han noen nyoverhalte eller nye motorer liggende på lur også.

Lykke til med restaureringen.....Har du spørsmål osv, så får du svar her inne
Loggført

GT750J og BSA A10
Per Kristian GS 1000
Newbie
*

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #2 på: 30. Oktober 2010 »

Takk for det. Har vært i kontakt med de du nevner, pluss en del til. Kåre Malmberg  hadde ikke tank eller forskjerm, men skulle sjekke hva annet  han hadde. Krangnes hadde lykteører og litt annet småtteri, Ragnar på Notodden, (Finn.no) har jo mengder med deler til gammel Suzuki, men hadde aldri hugget en 1000 E.
MC Artikler , http://mc-artikler.no/ har mye nytt til gamle sykler. Har kjøpt blinklys, styre, kløtsj vaier der bl.a. Ellers har faktisk Erling Sande en del viser deg seg.MC shoppen venter jeg på svar fra.  Jeg håper jeg kan bruke kan eksosanlegget en stund til. Det er ikke orginalt, og jeg har sjekka at det løsner fra sylinderene. Det blir nok noen timer med Autosol og pusserundell på drillen.
Loggført
Suzukiboss
Jr. Member
**

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #3 på: 30. Oktober 2010 »

Otto Bille i Grenå skal ha det du trenger Glad
Loggført
Per Kristian GS 1000
Newbie
*

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #4 på: 3. November 2010 »

Da har jeg lykkes i å få tak i tank.  Gliser. Tok med fastback også. Er fra en 80 modell, så det blir jo ikke helt orginalt, men tror jeg kan leve med det, i hvert fall 1. sesongen. Så kan jeg konsentrere meg om det tekniske, som å få frambrems som virker optimalt, og bytte foringer i baksvingen.
Delene fant jeg, etter å ha prøvd diverse huggere i norden samt e -bay på: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=20460403&folderId=304586
Han har nok noe igjen, selv om en del var solgt.

* 03_1911608280.jpg (42.95 KB, 575x431 - vist 71 ganger.)

* 03_-200486184.jpg (37.92 KB, 575x431 - vist 79 ganger.)
Loggført
Per Kristian GS 1000
Newbie
*

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #5 på: 6. November 2010 »

Og sånn ble det. Tror jeg kan leve med rød  sykkel en stund, men det står svart  i vognkortet, så det blir nok lakkering og originale striper fra:  http://www.reproductiondecals.com etter hvert. Blinklys og Autosol har også gjort sitt til at det ser bedre ut, selv om det er noen timer igjen. Den gamle tanken er til salgs, se deler selges.

* IMG_2219.jpg (72.14 KB, 640x480 - vist 136 ganger.)

* IMG_2220.jpg (67.8 KB, 640x480 - vist 97 ganger.)
Loggført
Per Kristian GS 1000
Newbie
*

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #6 på: 7. August 2011 »

Det med bremser ble en liten prøvelse. Det meste satt fast, så det er ikke rart at det skrubba dårlig. Desverre, etter å ha overhalt en kaliper, kjøpt en ny, overhalt pumpa og bytta til stålomspunne slanger, er det ikke all verdens stoppkraft nå heller.
Ellers har det vært litt trøbbel med tenning. Kjøpte først ett sett elektronisk tenningsanlegg som var deffekt og ble returnert. Satset deretter på nye kondensatorer  og stifter, men det var bare stiftene som passa. Sykkelen går ikke som den skal, så nå har jeg bestilt Boyden elektronisk tenning fra UK, og da regner jeg med at det blir bra etter montering av dette og ny runde med forgasser synkronisering.
Støtdempere og gaffel bør nok bli det neste på lista, men det får bli til vinteren.
« Siste redigering: 7. August 2011 av Per Kristian GS 1000 » Loggført
ritalina
Newbie
*

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #7 på: 17. August 2011 »

hei per kristian, jeg kom inn og så bildene og innlegget ditt om GS 1000. jeg kaller meg ritalina (artig navn kun for morro skyld) jeg har nettopp kjøpt akkurat lik den samme sykkelen, henter den til helgen regner jeg med. har alltid synes dem syklene er noen flotte mc-er. jeg ser fram til og treffe dere alle på en treff så vi kan få en skikkelig veteran prat om alle disse flotte sykkelene. synes sykkelen din er en fin GS 1000. så hei alle sammen. ( kjør pent.)
Loggført

SUZUKI GS - 1000 MOD 78.
VESPA GTS -300 MOD 09.
Per Kristian GS 1000
Newbie
*

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #8 på: 18. August 2011 »

Du får leggge ut bilder når du har vært og henta sykkelen, og lykke til.
Loggført
ritalina
Newbie
*

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #9 på: 22. August 2011 »

ja hei igjen ja, fikk vært borte på lørdag like ved Stavanger og ferdig gjort kjøpet på GS 1000. så jeg fyra opp sykkelen og stolt og kjørekåt som jeg var og la ivei hjemover. men da jeg kom ca halveis for en kort rast med kaffe og en matbit, så fikk jeg se at høyre sidedeksel var borte, så nå er jeg på søk etter et nytt ett ettersom sykkelen er såpass flott som den er så var det mildt sagt helt ille og være så uheldig med " jomfruturen " at sånt skulle skje akkurat da. så om noen kan gi meg ett tips eller behjelpelig med at jeg får tak i et nytt, så takker jeg mye for det. mc er sort i fargen. skal prøve og få inn noen bilder etterhvert. Er selvfølgelig veldig fornøyd og glad alikevel over at jeg har fått meg en såpass fin GS. men er ivrig etter og få den hel og fin igjen.
Loggført

SUZUKI GS - 1000 MOD 78.
VESPA GTS -300 MOD 09.
Per Kristian GS 1000
Newbie
*

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #10 på: 24. August 2011 »

Det var jo uflaks.
Som du ser av det jeg har skrevet tidligere, har Kangnes bra med deler. Elpack kan også ha sidedeksel. Ellers er det jo et stort utvalg på ebay.
Loggført
ritalina
Newbie
*

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #11 på: 30. August 2011 »

ja hei per, ja maks uflaks vetu, men nå ser det ut til at jeg har et nytt et pågang, så takk for tipset per. fikk napp på krangnes så om kort tid så håper jeg og få GS komplett igjen. så er litt spent på at alt passer og utseendet blir bra som før.
Loggført

SUZUKI GS - 1000 MOD 78.
VESPA GTS -300 MOD 09.
ritalina
Newbie
*

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #12 på: 11. Oktober 2011 »

hei per, ville takke for god informasjon angående sidedeksel m.m. som førte til en god og ok pris på varene. så dekselet er nå kjøpt og påsatt, det ordnet seg på ebay (usa) . jeg ble for en tid tilbake info om at første halvår i 78 ble disse dekslene laget uten bokstav bak og etterpå med en E, så den var grei, men dekselet er faktisk litt bare litt kortere. men ellers er det helt ok. måtte bare høre om du har hørt om noe lignende før.
Loggført

SUZUKI GS - 1000 MOD 78.
VESPA GTS -300 MOD 09.
Per Kristian GS 1000
Newbie
*

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #13 på: 17. Oktober 2011 »

Nei, det var jeg ikke klar over. Min er uten e, altså en tidlig utgave. I følge rammenummeret en 78 modell, med den er 1. gangs registrert i mars 79.
Kommer det bilder snart?
Loggført
ritalina
Newbie
*

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #14 på: 23. Oktober 2011 »

ja hei igjen ja, da har du nok den helt første utgaven du også, min ble første "reg" i 1 januar i 78 og innført hit i 99 med reg det året her hjemme. jeg var også så heldig at jeg har fått med første "salgsmeldingen" fra første reg i " glass og ramme" fra den helt første reggen der neden ifra vist nok skal ha vært i pennsylvennia. jeg skal få lagt inn noen bilder så snart som mulig jeg.

Red. 26/10/11 - Fikk lagt ut bilder i dag
« Siste redigering: 26. Oktober 2011 av ritalina » Loggført

SUZUKI GS - 1000 MOD 78.
VESPA GTS -300 MOD 09.
Sider: [1] 2   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Classic Suzuki Norway, Øvre Kjellerstuvei 25, 2007 Kjeller

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.10 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.082 sekunder med 20 spørringer.