Classic Suzuki Norway
18. Mai 2012 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter: Klubbtelefonen er betjent Mandager fra 17.00 - 21.00
+47 852 40 675

Hovedside   Hjelp Søk Kalender Galleri Logg inn Registrer  
Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bård Bye Hansen: GT750 J  (Lest 680 ganger)
Bård Bye Hansen
Gjest
« på: 4. Oktober 2007 »

Hei alle GT Intereserte.
Jeg heter Bård Bye Hansen, er 34 år og bor i Bodø.
Her ser dere GTèn jeg hentet hos Tom Solstad for et år siden.
Tom var veldig opptatt av at sykkelen skulle bli godt tatt vare på. Sykkelen har en egen halvdel av garasjen som den står i. Garasjen er isolert og på vinterstid har jeg ovnen på, slik at sykkelen skal ha optimale lagringsforhold.
På veggene og tak har jeg panel og på gulvet fikk jeg lagt et industrigulv fra Acrylicon. Dette er en av de beste invisteringene jeg har gjort. Det er helt topp å ha et slikt gulv. Det neste som står for tur av utstyr er innkjøp av en skikkelig arbeidsbenk som skal stå i mc-delen.Dette regner jeg med å ha på plass i løpet av høsten.

Når det gjelder sykkelen er det ikke noe spesielt jeg skal gjøre, utenom vanlig vinterklargjøring. Sykkelen var jo strøken når jeg kjøpte den og det er kun kosmetiske småting jeg har fikset. Den er gått 9.000 km nå og jeg har vel kjørt ca 1.000 km denne sesongen. Det blir kun penværskjøring og sommeren har ikke akkurat vært den beste her oppe i Nord-Norge.
Den andre (gule) GTèn dere ser bilder av har stått lagret i garasjen sammen med min GT i fjor vinter.

Den tilhører min bror som heter Pål Bye Hansen som kommer fra Hamarøy.
Dette er en sykkel som i utgangspunktet så veldig flott ut når han hentet den for et år siden. Det var brukt litt deler fra 72, 73 og 74 modellene når sykkelen var bygd opp i Sverige fra en ukjent person for endel år siden. Denne sykkelen kjøpte han fra en som het Holen, som bor noen mil unna Tom Solstad. I fjor vinter restaurerte vi salen slik at den ble utseende som ny. Vi tok også å lakerte tank og deksler med orginal farge og striping. Dette ble gjort av Brilliant og resultatet ble meget bra. Vi sealet tanken invendig med tanksealing og resultatet av denne jobben var også upåklagelig.

Her oppe i nord er det ikke mange å se av disse gamle japanske klassikerne på veiene. En ting er i hvertfal helt sikkert. Begge sykklene vekker enorm oppsikt når vi er ute å kjører! Det er bestandig noen som kommer bortom for å snakke om "gamledager"

mvh
Bård Bye Hansen

* DSC00257.JPG (66.54 KB, 640x480 - vist 139 ganger.)

* hoyre.jpg (108.47 KB, 640x480 - vist 174 ganger.)

* IMG_2059.JPG (70.65 KB, 640x480 - vist 163 ganger.)

* Sidedeksel.jpg (89.6 KB, 640x480 - vist 157 ganger.)

* venstre.jpg (100.86 KB, 640x480 - vist 163 ganger.)

* IMG_1968.JPG (62.26 KB, 640x480 - vist 173 ganger.)
Loggført
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Classic Suzuki Norway, Øvre Kjellerstuvei 25, 2007 Kjeller

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.10 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.039 sekunder med 17 spørringer.